Nowe przepisy dotyczące rekrutacji w Policji – zmiany dla emerytów i absolwentów klas mundurowych


Wprowadzono istotne zmiany w procedurze doboru do służby w Policji, mające na celu uproszczenie procesu rekrutacji. Nowe regulacje, podpisane przez Prezydenta RP, nakierowane są głównie na emerytów oraz absolwentów klas mundurowych. Zmiany mają za zadanie zwiększenie efektywności postępowań kwalifikacyjnych oraz umożliwienie szybkiego pozyskania odpowiednich kadr do służby. Ustawa wejdzie w życie po upływie 14 dni od dnia publikacji.

Nowa ustawa przewiduje szereg udogodnień dla byłych funkcjonariuszy Policji, co ma przyczynić się to do ich szybkiej reintegracji do służby. W szczególności, osoby, które zakończyły służbę przed pięcioma laty, mają być zwolnione z konieczności przechodzenia testów wiedzy oraz badań psychologicznych. Z kolei byli policjanci, którzy w momencie zakończenia służby byli mianowani na stałe, nie będą musieli przechodzić szkoleń zawodowych podstawowych, pod warunkiem, że posiadają odpowiednie kwalifikacje.

Ułatwienia dotyczą również absolwentów klas mundurowych. Ustawa pozwala im na przystąpienie do testu sprawności fizycznej jeszcze w trakcie nauki, a wyniki tego testu będą ważne przez kolejny okres trzech lat. Wprowadzenie nowych trybów rekrutacji oraz możliwość zrezygnowania z niektórych etapów postępowania ma na celu skuteczne zwiększenie liczby funkcjonariuszy w Policji, co jest zgodne z obecnymi potrzebami kadrowymi tej instytucji. Koszty związane z takimi zmianami mają być zminimalizowane, a same procedury zharmonizowane, tak aby przyciągać jak najwięcej chętnych do służby.

Źródło: Policja Inowrocław


Oceń: Nowe przepisy dotyczące rekrutacji w Policji – zmiany dla emerytów i absolwentów klas mundurowych

Średnia ocena:4.7 Liczba ocen:15


Zobacz Także