W Polsce problem zaginięć dzieci staje się coraz bardziej konieczny do omawiania, co zainicjowało nową kampanię społeczną, która właśnie wystartowała. Celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat zaginięć oraz przypomnienie o dostępnej pomocy. Kampania obejmuje tysiące ekranów w przestrzeni miejskiej, które w sposób innowacyjny przyciągają uwagę przechodniów. Bliscy zaginionych mogą liczyć na wsparcie całodobowej infolinii 116 000, która działa w całym kraju.
Każdego roku w Polsce zaginie ponad dwa tysiące dzieci i nastolatków, co stawia ich rodziny w trudnej sytuacji emocjonalnej. Podczas, gdy bliscy przeżywają dramat zdarzenia, kampania ma na celu wywołanie refleksji i przypomnienie, jak ważne jest, aby znać numery pomocowe. Dzięki współpracy Fundacji ITAKA i Screen Network, na ogromnych ekranach miejskich wyświetlane są emocjonalne komunikaty, które mają za zadanie zwrócić uwagę na problem zaginięć dzieci.
Kampania wykorzystuje technologię w nowatorski sposób, łącząc real-time z danymi z infolinii. Każde połączenie aktywuje wyświetlanie komunikatu, który pokazuje, że właśnie teraz, gdzieś w Polsce, ktoś szuka pomocy. Emocjonalne teksty, takie jak „Przerażony dziadek” czy „Spanikowana mama”, mają na celu oddanie uczuć bliskich osób zaginionych dzieci przed zakończeniem rozmowy telefonicznej. Akcja zyskała patronat Rzecznika Praw Dziecka oraz Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, co podkreśla jej znaczenie w społeczeństwie.
Źródło: Policja Inowrocław
Oceń: Kampania społeczna na rzecz zaginionych dzieci w Inowrocławiu
Zobacz Także